اخبار

تشکیل کانون اخلاق پزشکی، گامی در جهت بهبود کیفیت خدمات

تشکیل کانون اخلاق پزشکی، گامی در جهت بهبود کیفیت خدمات
معاون فرهنگی و امور مجلس وزارت بهداشت، تشکیل کانون اخلاق پزشکی و حرفه ای را در جهت بهبود کیفیت خدماتی خواند که به مردم ارائه می شود.
فراهانی معاون فرهنگی و امور مجلس وزارت بهداشت در گفت و گو باخبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: اخلاق پزشکی مغهوم گسترده ای دارد که از شیوه و عملکرد پژوهشگران در حوزه پژوهشی تا نوع برخورد پزشک با بیمار را شامل می شود.
وی از تشکیل کانون های اخلاق پزشکی و حرفه ای در دانشگاه ها خبر داد و افزود: تاکنون دانشجویان دو واحد درسی مرتبط با بحث اخلاق پزشکی را می گذراندند اما همچنان کمبودهایی در این حوزه حس می‌شد. بنابراین با تشکیل کانون های اخلاق حرفه ای و پزشکی سعی در بهبود این کم و کاستی ها صورت گرفت.
فراهانی ادامه داد: در تمام کشورها به کد‌های اخلاق پزشکی به علت رابطه ی مستقیم آن با کیفیت سلامت و خدمات توجه ویژه می شود در کشور ما نیز این کدها باید ارزیابی شوند.
معاون فرهنگی و امور مجلس وزارت بهداشت یادآور شد: کانون اخلاق پزشکی و حرفه‌ای با هدف ایجاد دانش لازم و اعتقادی قابل قبول به مباحث و ارزش‌ها تشکیل شده است و اثرات خود را به تدریج نشان می دهد.
۲۸ تیر ۱۳۹۵ ۱۴:۵۰
باشگاه خبرنگاران جوان |

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید